Odżywianie (25)

Nowy rok to doskonały czas na wprowadzenie w życie postanowień, które mogą poprawić jakość naszego życia i umożliwić osiągnięcie wymarzonych celów.

Wszystkie osoby, które chcą lepiej zadbać o swoje zdrowie i stać się bardziej świadomymi konsumentami, zapraszamy do obejrzenia filmu edukacyjnego pod tytułem „Jakie informacje można znaleźć na etykietach produktów spożywczych?”.

16 października w sposób szczególny myślimy o problemie głodu i nierównej dystrybucji żywności na świecie. Każe nam to przyglądnąć się, jak my sami korzystamy z jedzenia. Okazuje się bowiem, że bardzo często marnujemy, jako społeczeństwo, duże ilości żywności, także w swoich domowych kuchniach. Jak temu przeciwdziałać? Poniżej znajdziemy kilka cennych rad, którymi warto się kierować:

Niemal 1/3 Polaków przyznaje się, że zdarza im się wyrzucać żywność. Wśród produktów, które najczęściej lądują w koszu są wędliny, pieczywo, warzywa, owoce i nabiał. Wyrzucanie żywności częściej zdarza się osobom zamożnym i zajmującym wysokie stanowiska niż osobom o niższym poziomie dochodów.

Superfoods czyli produkty o wyjątkowych właściwościach zdrowotnych, nie są wynalazkiem naszych czasów. Żeń-szeń, zielona herbata czy czerwona fasola adzuki to starodawne wynalazki kuchni azjatyckiej, która przywiązywała szczególną wagę do wartości odżywczych jedzenia. W wielu azjatyckich krajach wierzono wręcz, że zły kucharz cesarza może doprowadzić do ruiny państwa.

Warzywa - najlepsze są świeże i pachnące. Cenimy je za moc składników odżywczych. By zachowały tą świeżość oraz wartość odżywczą, powinniśmy je przechowywać w odpowiednich warunkach. Zatem które warzywa trzymać w lodówce, a które na kuchennej półce? A może dla niektórych najwłaściwsza byłaby piwnica?

Lato nadchodzi dużymi krokami, niosąc ze sobą większy wybór lokalnych, sezonowych produktów. Według badania prowadzonego przez CBOS, tylko 5% respondentów deklaruje, że spożywa świeże warzywa kilka razy w ciągu dnia. Z owocami nie jest lepiej, taką deklarację składa jedynie 7% badanych. Jak komponować posiłki zawierające warzywa i owoce? Czy są kombinacje, których powinniśmy unikać?

Podstawą nowej piramidy zdrowego żywienia z 2016 r. są różne formy aktywności fizycznej, a nie konkretne produkty spożywcze. Piramidę opracował Instytut Żywności i Żywienia. Nowa wersja piramidy jest zgodna z najnowszymi zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Poza wysiłkiem fizycznym propagują one dietę, w której powinno być jak najmniej cukrów, soli i tłuszczu, a jak najwięcej błonnika (czyli warzyw i owoców oraz produktów zbożowych).

Wiadomości na temat nowych diet, rewolucyjnych wyników badań i coraz to nowszych zaleceń dotyczących sposobu żywienia pojawiają się niemal codziennie. Jako, że koniec roku to idealny czas na podsumowania, Konrad Gaca – ekspert ds. leczenia otyłości oraz specjalista żywieniowy, wybrał i skomentował kilka z nich. Oto lista 7 najważniejszych trendów i wydarzeń związanych ze zdrowym odżywianiem, które królowały w 2015 roku.

Strona 1 z 3